as3b7ob
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

ماهو سر الورقه الي يعرف يرد عاجل

4 مشترك

ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Empty ماهو سر الورقه الي يعرف يرد عاجل

مُساهمة من طرف حب الى الابد الأربعاء يونيو 18, 2008 9:02 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

إلى كل شاب وفتاة .. إلى كل رجل وإمرأة .. إلى كل طفل وكهل عجوز .. إلى جميع فئات الشعب ......

ما هو سر الورقة ؟ ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Scenic11

حدث يوما أن ... نتكلم بالعامية اسهل وأقرب إلى قلب القارئ مع إحترامي الشديد للغة العربية !!!

مرة يا اخويا واحد إتصلوا بيه قرايبه وقالوله : إلحق أبوك بيطلع في الروح وعايز يشوفك قبل ما يموت ...

سمع الخبر ياختي وساب شغله وجري وهوه بيبكي بالدموع

أول ما وصل البيت إستقبله أهله بالصويت واللطم و الذي منه ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Heat10 ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Heat10

جري بسرعة على أبوه وهوه على السرير بيموت وإترمى في حضنه : أبويا أبويا ما تسيبنيش يا أبويا , مين لينا بعدك يابا ؟

هاعمل إيه من غيرك يا حبيبي يابا ؟

عم الحاج رد بحشرجة صوت كده وقاله : الحمد لله إني شوفتك يابني , قبل ما أموت ... ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Old10 وما تقلقش .. أنا
أمنتلك مستقبلك إنت ومرات أبوك وما تخافوش مش هاتحتاجوا حاجة من بعدي وتتعبوا فيها .. أنا السنين دي كلها كنت مخبي عليكوا كنز وسر خطير

جه الوقت إللي أقولك عليه ...!!! يا سنة سوخة .. كنز !!!!!!!!!!

ابويا ابويا مش مهم الكنز .. المهم إنت يابا .. أبويا أبويا أبــــ.....

يا واد ما تحرقش كلام كتير أنا باموت ... سيبني أقول الكلمتين إللي حافظهم قبل ما أموت ..

يا بني يا حبيبي خد الورقة دي ...ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Scenic10 أيوه زي ما هيه كده متطبقة وإياك تفتحها ولا حتى تحاول تعرف إيه إللي فيها .. كل ما عليك .. لو إحتاجت أي أي حاجة من أي أي حد ... وريله الورقة دي وهوه هايقراها وهايلبيلك طلبك على طووول ..

وبكده أنا عملت إللي عليا وكملت رسالتي على خير وربيتك وماخلليتكش محتاج حاجة من الدنيا دي.. إإإإإإإإييئ إء إء إء

ابويا أبويا أبويااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Icon_c10 ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Icon_c10

الباشا عيط لما قال يابس .. ده حتى يا ولداه مالحقش يحزن على أبوه كفاية .. وإتلخم في العزا والصوان .. ده حتى عمل أكبر صوان عزا بأغلى التكاليف .

لغاية آخر واحد بيعزيه من صحابه في العزا ... ومافضلش غيره في الصوان ..

البداية..................

عمو بتاع الصوان : البقاء لله يا بشمهندس .. كلنا لها .. بس لا مؤاخذة .. لو مافيهاش إحراج يعني .. إحنا ما قفشناش الحساب يا بيه ..

الراجل مسح دموعه وفكر شوية بعد ما أخد نفس طويل .. وإفتكر الورقة ...

لسه هايفتحها .. إفتكر وصية أبوه بإنه ما يفتحهاش .. أبدا

قام أداها للراجل بتاع الصوان...

إيه ده يا باشا ... أنا عايز فلوسي مش ورقة..

قاله صاحبنا بس إقراها بس..

ما علينا يا بيه .. قراها عمو بتاع الصوان وأداها للراجل بكل غيظ مع شوية خوف ورعب .. وقاله تحت أمرك يا باشا .. إحنا عينينا ليك .. وخد ديله في سنانه وجري بعد ما خللى الصبيان يشيلوا العزا

صاحبنا إستغرب من الموقف بس الحزنه على والده نساه إللي حصل نسبيا

طلع البيت بيواسي مرات أبوه ..

بعد المواساة والذي منه .. قالتله يابني إنزل جيب لنا عشا .. البيت مافيهوش أكل خالص... وأبوك ماسابش فلوس قبل ما يموت...

قاللها ما تقلقيش أنا هاتصرف .. منين يا واد ... قولتلك ما تقلقيش ..

نزل السوبر ماركت ... إشترى حاجات شهرين قدام .. حتى إللي في المحل إستغربوا أوي .. وساعة الحساب .. قام مطلع الورقة ... شافها صاحب

السوبر ماركت .. ورايح واقف مرة واحدة .. وقاله تحت أمرك يا باشا أكتبلك المحل كله لو عايز .. إنت بس تؤمر .. بجد إحنا خدامينك...

قليل من الدهشة كثير من التعجب

طلع البيت محمل وشايل .. مرات أبوه سألته .. جبت منين الحاجات دي كلها ؟ أبوك كان سايبلك فلوس؟

قاللها والله ابدا .. السر كله في الورقة دي.... ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Scenic12 خدي أقري إللي فيها وإنتي تعرفي ....

طيب ما تقراها إنت.... والله يا مرات أبويا أبويا محلفني ما أفتحهاش ولا أعرف إيه إللي فيها..

أخدت الورقة وأول ما خلصت قراية .. لون وشها إتغير ... وقامت ضرباه بالقلم : يا قليل الأدب يا سافل .. أبوك ماعرفش يربيك ... إطلع بره البيت وتورينيش وشك تاني...

الراجل خرج بشكل محرج خالص ومهين .. وراح ينام في مكتب الشركة إللي شغال فيها..

طلع النهار .. زمايله جم الشغل وسألوه عن سر بياته في الشغل... حكالهم إللي حصل .. وادالهم الورقة يقروها........................

إللي شتمه وإللي حلف ما يكلمه تاني وإللي إستقال من الشركة وإللي عمل فيه مذكرة..

الراجل قال لأ .. كده كفاية , أنا هاروح اطلب قرض من المدير بتاعي .. وأسافر في أي حتة بره مصر ... أنا مش قادر أستحمل أكتر من كده...

دخل للمدير يطلب قرض.... أونكل المدير قاله .. بضمان إيه يا بشمهندس القرض ده؟

قام صاحبنا مطلع الورقة من جيبه وأدهاله ..

يا بشمهندس إيه دي ؟

بس إقراها يا فندم وسيادتك هاتعرف على طول....

المدير قراها من هنا .. وسأله إنت كنت عايز كام .. عشرين ألف؟

لا يا سيدي أنا هاديلك متين ألف .. ومش عايزك تردهم .. إحنا فاتحينها سبيل ...

بس إوعى أشوف وشك تاني .. مفهوم....................

صاحبنا شوية وكان هايتجنن .. عايز يعرف إيه إللي في الورقة وعامله القلق ده كله وغير حياته بالشكل ده ؟

المهم أخد الفلوس وروح لم هدومه وحاجته وراح مكتب طيران وحجز تذكرة على فرنسا ... يغير جو ولا حتى يعيش هناك..

وهوه راكب الطيارة بعد ما طارت في الجو نادا على المضيفة وقاللها ممكن طلب ... قالتله إي حاجة أنا تحت أمرك يا فندم... سكت شوية كده وقاللها أي حاجة أي حاجة؟

قالتله اي حاجة.....

قاللها طيب بعد إذنك أنا عايز كوباية ميه بس علشان ريقي ناشف ...

قالتله بس كده.... عنيا ليك يا فندم.. ثواني وتكون عندك الميه...

الراجل فكر شوية .. كده وقال أما اسأل البت دي عن إللي في الورقة واريح نفسي...

وده إللي حصل يا حضرات

أول ما جاتله بالميه .. قالها مش مهم الميه .. إنتي قولتيلي أنا تحت أمرك في أي حاجة ... صحيح الكلام ده ...؟
قالتله يا فندم أنا تحت أمرك وأنا هنا علشان أكون في خدمتك وخدمة كل المسافرين على خطوط الطيران بتاعتنا.

قاللها طيب ممكن تقريلي إللي في الورقة دي؟

قالتله بس كده هات يا فندم ...

المضيفة وهيه بتقرى إللي في الورقة وشها جاب ميت لون .. وقامت شتماه ... ورمت الورقة في وشه وفتحت باب الطيارة ونطت منه منتحرة...

الراجل قال لااااااااااااااااااااااااااااااااااا عليا وعلى أعدائي... أنا لازم أعرف إيه إللي في الورقة دي حتى لو تمنها حياتي ...

وعزم إنه يقرا إللي في الورقة وهوه بينط من الطيارة ... علشان يعرف السر الغريب بتاعها قبل ما يموت....

وقد كان يا سادة

فتح باب الطيارة ونط منها ..

وهوه في الجو .. طلع الورقة من جيبه ولسه هايقراها ... الروقة طارت منه في الجو..... !!!!!!!!!!!!!!!

سؤالي ما هو سر الورقة ... ؟ ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Scenic13

ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Copy_410

ارجو الرد من غير ضرب او زعل No No
حب الى الابد
حب الى الابد
عضو فعال
عضو فعال

المساهمات : 62

ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Empty رد: ماهو سر الورقه الي يعرف يرد عاجل

مُساهمة من طرف SARA السبت يونيو 21, 2008 3:38 am

انا خلاص تعبت من التفكير قوليلى قى ايه سر الورقه Rolling Eyes Shocked Sad Crying or Very sad
SARA
SARA
مشرف
مشرف

المساهمات : 253

ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Empty رد: ماهو سر الورقه الي يعرف يرد عاجل

مُساهمة من طرف اميرة الحب السبت يونيو 21, 2008 8:33 am

بصراحه كل يوم بقف في البلكونا مستنيه الورقه تقع من فوق علشان افتحها واعرف الي مكتوب فيها ولسه موصلتش
اميرة الحب
اميرة الحب
عضو نشط
عضو نشط

المساهمات : 51

ماهو سر الورقه الي يعرف يرد     عاجل Empty سر الورقة ايه

مُساهمة من طرف زهرة الياسمين السبت يونيو 21, 2008 2:31 pm

وانا كمان مستنيه الورقة تطير وتصل عندي علشان اعرف سرها واقولك يا نودى وساره
شفها كده يا Admin هى ممكن تكون طارت وجت عندك
زهرة الياسمين
زهرة الياسمين
عضو فعال